FAQ

Generelt om produktene
Er produktene veganske?

Alle produktene våre er 100 % veganske – med unntak av
Rescue Cream og Barrier Cream, siden de inneholder bivoks.

Inneholder produktene parabener?

Alle produktene våre er 100 % fri for parabener og andre
hormonforstyrrende stoffer.

Inneholder produktene parfyme?

Tetreolje inneholder fra naturens side en liten mengde av parfymestoffene Limonene og Linalool. Tetreolje er en viktig og aktiv ingrediens i alle produktene våre.

Produktvarianter med Mint inneholder også Linalool og Limonene, mens variantene Lemon Myrtle også inneholder parfymestoffene Citral og Geraniol.

Produktene inneholder kun parfymestoffer som finnes naturlig i de aktive ingrediensene.

Er produktene dermatologisk testet?

Ja, alle produktene våre er dermatologisk testet, så derfor kan vi garantere at produktene er hudvennlige. Produktene egner seg til de aller fleste hudtyper – også sart og sensitiv hud. Les mer om den dermatologiske testen her

Hvilke ingredienser inneholder produktene?

Vi velger nøye ut og setter sammen ingrediensene i produktene våre så de virker effektivt mot det enkelte hudproblemet. Du finner ingredienslisten til hvert produkt ved å lese under menypunktet Info på den enkelte produktsiden.

Hvor mye tetreolje er det i produktene?

Mengden av tetreolje varierer litt fra produkt til produkt. Vi har arbeidet med problemløsende hudpleie siden 1992, så vi har opparbeidet oss mange års erfaring med å tilsette riktig mengde tetreolje i produktene for å sikre den hudvennlige og bakteriehemmende effekten.

Kan jeg bruke produktene hvis jeg er gravid eller ammer?

Stort sett alle produktene våre er sikkerhetsgodkjente til gravide og ammende. Det eneste unntaket er Corn Stick, som ikke anbefales til gravide siden den inneholder salisylsyre

Passer produktene til barn?

Alle produktene våre er godkjent til bruk på barn fra 3 år og oppover.

Kan man bruke produktene til dyr?

Vi har ingen erfaring med å bruke produktene våre på dyr, så det kan vi verken anbefale eller gi råd om.

Er produktene testet på dyr?

Nei, ingen av produktene våre er testet på dyr. Det er ikke tillatt i EU å teste kosmetiske produkter på dyr, så da gjør selvfølgelig ikke vi hos Australian Bodycare det.

Hvor kan jeg kjøpe produktene?

Du kan kjøpe produktene her på nettsiden vår, hos Mecindo, Lyko, Med24 og Amazon.

Hvis du handler i nettbutikken vår på denne siden, tilbyr vi 100 % fornøydgaranti

Bestilling, betaling og retur
Hvordan bestiller jeg i nettbutikken?

Det er enkelt å bestille i nettbutikken vår. Legg de ønskede produktene i handlekurven og klikk videre til handlekurven på ikonet i øverste høyre hjørne på hjemmesiden. I handlekurven kan du endre antall eller eventuelt fjerne varer du ikke vil ha likevel. Gå deretter til betaling, skriv inn opplysningene dine, velg levering og avslutt med å betale.

Når bestillingen er avsluttet, vil du få en e-post med bekreftelse fra oss.

Hvor kan dere levere bestillinger?

Hvis du bestiller produkter i nettbutikken vår, tilbyr vi levering i hele Norge med Postnord.

Hvilke betalingsløsninger tilbyr dere?

Det er mulig å betale i nettbutikken vår med Dankort, Visa, MasterCard og Eurocard. Du kan også betale med PayPal.

Hvor lang leveringstid er det på bestillingen min?

Hvis du legger inn bestillingen din før kl. 14.00 på en hverdag, blir bestillingen sendt samme dag. Den vanlige leveringstiden vår er 1-2 virkedager. Vær oppmerksom på at leveringstiden kan være lengre i ferieperioder og i forbindelse med helligdager.

Hvis du opprettet kundekonto i forbindelse med kjøpet ditt, kan du følge bestillingen din ved å logge inn på Min Konto her på nettsiden.

Hva koster frakten?

Ved kjøp over 199 kr.: GRATIS ved levering til pakkeshop og 19 kr. for hjemlevering.

Ved kjøp under 199 kr.: 29 kr. til pakkeshop eller hjemlevering.

Hvor langt er bestillingen min kommet?

Alle bestillinger til privatkunder sendes med Postnord. Når vi sender bestillingen din, får du en e-post fra oss med en Track & Trace-lenke som du kan bruke til å følge pakken din.

Hvis du har valgt å få bestillingen din levert til en pakkeshop, får du beskjed fra Postnord når pakken er klar til henting i den valgte pakkeshopen.

Kan jeg annullere bestillingen min?

Vi sjekker gjerne om vi kan rekke å annullere bestillingen din. Kontakt oss så fort som mulig ved å fylle ut kontaktskjemaet her eller ring oss på tlf. 64 47 17 96 i åpningstiden vår (mandag – torsdag 8-15 og fredag 8-14). Husk at vi trenger bestillingsnummeret ditt for å kunne hjelpe deg med forespørselen.

Hvis bestillingen allerede er ferdigbehandlet eller sendt, er det dessverre ikke mulig å annullere den.

Kan jeg returnere produktene hvis jeg angrer på bestillingen min?

Ja, vi har ubegrenset returrett på uåpnede varer, og det er gratis å returnere til oss. Det er viktig at du tar kontakt med oss før du sender produktene i retur.

Hvis du ønsker å angre kjøpet ditt, kan du kontakte oss på siden her for at få tilsendt en returetikett.

Hvis du ønsker å benytte deg av fornøydgarantien, og opprette en reklamasjon, skal du fylle ut reklamasjonsskjemaet på denne siden.

Produktet/pakken var skadet ved mottak – hva gjør jeg?

Kontakt oss så fort som mulig, så vi kan finne en løsning.

Du får raskt kontakt med oss hvis du fyller ut kontaktskjemaet her. Husk at vi trenger bestillingsnummeret ditt for å kunne hjelpe deg med forespørselen.

Vi besvarer kundehenvendelser på alle hverdager, så du får raskt svar fra oss.

Jeg har fått et feil produkt i bestillingen min – hva gjør jeg?

Kontakt oss så fort som mulig så vi kan sende deg det riktige produktet.

Du får raskt kontakt med oss hvis du fyller ut kontaktskjemaet her. Husk at vi trenger bestillingsnummeret ditt for å kunne hjelpe deg med forespørselen.

Vi besvarer kundehenvendelser på alle hverdager, så du får raskt svar fra oss.

Det har gått mer enn 10 dager siden jeg bestilte – hvorfor har jeg ikke fått pakken min?

Det er viktig at du kontakter oss hvis du ikke har fått varene dine senest 10 dager etter at du bestilte dem.

Hvis pakken returneres av pakkeshoppen fordi du ikke hentet den, må du nemlig selv dekke fraktkostnadene på 39 kr. Det innebærer at vi krediterer ordren din minus 39 kr. når vi mottar pakken i retur.

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min?

Hvis du ikke henter pakken din i pakkeshoppen i løpet av 14 dager, blir pakken automatisk sendt tilbake til oss.

Med mindre du har avtalt noe annet med oss, refunderer vi bestillingen din når vi mottar pakken. Du skal være oppmerksom på at vi trekker 39 kr. for å dekke fraktkostnadene til returfrakten.

Du har selvfølgelig anledning til å angre på kjøpet ditt. Fyll ut kontaktskjemaet og skriv tydelig at du ønsker å angre på kjøpet ditt – husk å oppgi bestillingsnummeret ditt.

Jeg har ikke fått pakken min – hva nå?

Hvis det har gått mer enn 10 dager siden du bestilte, skal du raskest mulig ta kontakt med oss så vi kan finne en løsning.

Du får raskt kontakt med oss hvis du fyller ut kontaktskjemaet her. Husk at vi trenger bestillingsnummeret ditt for å kunne hjelpe deg med forespørselen.

Vi besvarer kundehenvendelser på alle hverdager, så du får raskt svar fra oss.

Rabattkode
Hvilke betingelser gjelder for bruk av rabattkode?

Det er kun mulig å bruke én rabattkode per kjøp, og forskjellige rabattkoder kan ikke kombineres. Hele rabattkodens verdi skal brukes samtidig, og vi verken refunderer eller utbetaler eventuelle restbeløp.

Jeg har en rabattkode – hvordan bruker jeg den?

Du taster inn rabattkoden din når du ferdigstiller bestillingen din. Klikk deg videre fra handlekurven til betaling, og taster inn rabattkoden din i feltet på høyre side av skjermen.

Hvis du opplever problemer med å bruke rabattkoden, kan du kontakte oss på info@australian-bodycare.com eller ringe tlf. 64 47 17 96 innenfor vår åpningstid.

Kan en rabattkode brukes flere ganger?

En rabattkode kan og skal kun brukes én gang per kunde.

I enkelte tilfeller kan det gjelde andre betingelser eller begrensninger for bruk av rabattkoder. I de tilfellene vil det fremgå tydelig i de betingelsene det opplyses om når rabattkoden utstedes.

Noen rabattkoder kan kun brukes ved minimumsbestillinger. Det vil fremgå tydelig ved rabattkodens utstedelse.

Alle varer i nettbutikken kan betales med en rabattkode – bortsett fra gavekort.

Rabattkoder kan ikke veksles inn i kontanter. Du kan selvfølgelig benytte deg av fornøydgarantien på bestillinger som er betalt med rabattkode. I de tilfellene vil det bli utstedt en ny rabattkode som kan brukes som betaling av en ny bestilling.

Rabattkoder er personlige og må ikke videreselges eller deles med andre. Overdragelse eller videresalg av rabattkoder er strengt forbudt.

Min Konto
Hva er Min Konto?

Du kan opprette en kundekonto i nettbutikken vår. På Min Konto kan du se bestillingshistorikken din og følge status for bestillingen din.

Vi bruker ikke opplysningene dine til å sende deg markedsføringsinnhold, nyhetsbrev eller lignende (med mindre du selv aktivt melder deg på det).

Du kan lese mer om hvordan vi beskytter opplysningene dine i vår persondatapolitikk her.

Hvor langt er bestillingen min kommet?

Du kan lett følge bestillingen din ved å logge deg inn på Min Konto.

Alle bestillinger til privatkunder sendes med GLS. Når vi sender bestillingen din, får du en e-post fra oss med en Track & Trace-lenke som du kan bruke til å følge pakken din.

Hvis du har valgt å få bestillingen din levert til en pakkeshop, får du beskjed fra GLS når pakken er klar til henting i den valgte pakkeshopen.

Hvordan sletter jeg Min Konto?

Hvis du ikke lenger ønsker å ha en kundekonto hos oss, kan du få den slettet ved å rette en henvendelse direkte til oss på info@australian-bodycare.com.

Fornøydgaranti
Jeg har kjøpt produkter i nettbutikken deres – kan jeg benytte meg av fornøydgarantien?

Ja, det kan du. Når du handler i nettbutikken vår, tilbyr vi 100 % fornøydgaranti på alle produkter. Hvis du etter 45 dagers bruk av produktet eller produktene ikke er fornøyd med effekten og resultatet, kan du få pengene dine tilbake.

Fyll ut reklamasjonsskjemaet på siden her.

Fortell oss hvorfor du ikke er fornøyd med produktet eller produktene, og oppgi bestillingsnummeret ditt. Du hører fra oss når vi har behandlet henvendelsen din.

Vi besvarer kundehenvendelser på alle hverdager, så du får raskt svar fra oss.

Jeg har kjøpt produkter hos en av forhandlerne deres – kan jeg benytte meg av fornøydgarantien?

Fornøydgarantien gjelder kun ved kjøp i vår egen nettbutikk.

Likevel vil vi svært gjerne høre fra deg og få tilbakemeldingen din på produktene. Opprett en reklamasjon på siden her hvis du ikke er fornøyd med produktet du har kjøpt.

Husk å oppgi hvor og når du kjøpte produktet og hvorfor du ikke er fornøyd.

Hvordan bruker jeg fornøydgarantien?

Hvis du har kjøpt produkter i nettbutikken vår, kan du benytte deg av fornøydgarantien vår. Dersom produktene i løpet av 45 dager ikke lever opp til forventingene dine, kan du få tilbake pengene dine.

Les mer om fornøydgarantien på siden her.
Når du ønsker å benytte deg av fornøydgarantien din, skal du fylle ut reklamasjonsskjemaet.

Når vi har behandlet henvendelsen din, tar vi kontakt for å guide deg videre i prosessen.

Vi besvarer kundehenvendelser på alle hverdager, så du får raskt svar fra oss.